De Gids
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is de kerk voor jou?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Mirjam wo feb 18, 2009 9:15 pm

Wat is de kerk voor jou? Wat vind je daar? Zou je dingen anders willen zien in kerken?
Mirjam
Mirjam
Yes, Addicted

Aantal berichten : 146
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Zwolle

http://jijap.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Elies wo feb 18, 2009 9:28 pm

uhm, als jij die nou eerst antwoord, dan kom ik er later op terug..mn hoofd zit, again, te vol met andere dingen ofzo..met ziekzijn:S
Elies
Elies
Yes, Addicted

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 11-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zwolle

http://www.myspace.com/poorlittlemissunderstood_

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Mirjam wo feb 18, 2009 9:37 pm

De kerk is voor mij een plek om samen met anderen te komen. En met die mensen te leren van en over God, en samen met hen te zingen. Wat ik eigenlijk wel belangrijk vind is persoonlijke aandacht voor het individu. Dit kan niet altijd even gemakkelijk in kerken, omdat ze zo groot zijn. Daarom is het ook goed, dat er zoiets is al kring. Die zijn er voor alle leeftijden.
Wat ik veranderd zou willen zien, is de nepheid in de kerk. Sommige kerken zijn zo nep. Daar zitten mensen met een zondags gezicht. Of met een masker..
Er zijn zelfs mensen die aangeven niet zichzelf kunnen zijn, nou dat lijkt mij gewoon niet juist. Daar moet echt wat gebeuren. In veel kerken is ook gewoon zoiets als roddels en achterklap. Dingen op huisbezoeken die in vertrouwen worden verteld, en die dan in een of andere manier in de wereld komen (raar he?).
Ik geloof denk ik niet per direct zo in de kerk. Maar meer in gemeente en het samen komen.. Met eerlijke christenen.
Mirjam
Mirjam
Yes, Addicted

Aantal berichten : 146
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Zwolle

http://jijap.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Elies do feb 19, 2009 10:42 pm

ho wow wat een lang verhaal, maar wel super interessant hoe je erover denkt! ik denk dat we in die zin een beetje op dezelfde lijn zitten..
in een kerk moet plaats zijn om God te aanbidden op je eigen manier, met elkaar. je leert over Hem en leert anderen wat jij over Hem weet.
ik denk ook dat kring heel belangrijk is. dat individuele stukje is indd erg belangrijk, vooral ook meningen wisselen en zo je eigen mening vormen.
nepheid in een kerk is echt notdone, ik bedoel je kan wel eens je (zon)dag niet hebben, maar dan hoef je niet nep te zijn, dan kun je beter dit aangeven zodat mensen je kunnen helpen of er rekening mee kunnen houden.
dat van dat roddelen schrik ik eigenlijk een beetje van. Als je zulk soort dingen doet, ben je een hypocriet christen vind ik. expres dingen doen die je weet dat ze niet goed zijn (roddelen, roken, vloeken, enz) je weet toch dat je andere mensen daar misschien mee kwetst, en vooral God ook kwetst denk ik.

maar veel van die dingen die je hebt genoemd ken ik niet. Ik heb altijd al in deze gemeente gezeten en 'de kerk' als dit ervaren. dit is dus veilig en vertrouwd voor mij, maar ik kan het heel goed snappen dat als iemand uit een hervormde of watvoorkerkdanookdiestrengis:P komt dit als heel gek ervaart. dat dit haast te raar lijkt om waar te zijn, misschien als een sekte lijkt, omdat het ze niet bekend is..als je snapt wat ik allemaal zeg dan zie ik uit naar je reactie (als je het niet snapt zie ik er ook naar uit hoor haha)
Elies
Elies
Yes, Addicted

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 11-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zwolle

http://www.myspace.com/poorlittlemissunderstood_

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Mirjam za feb 21, 2009 6:14 pm

Ben het wel met je eens. Wat ik de laatste tijd merk is gewoon dat er steeds meer mensen uit die strenge kerken radicaler worden.. Maar dat kan ook gewoon zijn omdat ik meer in dat wereldje betrokken raak.
Wat ik ook jammer vind aan sommige kerken, maar waarschijnlijk ligt dat aan mijn eigen beleving van aanbidding, is dat ze een liturgie voor zich hebben, kijken wat er op het papiertje staat, stijf blijven zitten, en als het moet ze dan gaan staan.. Ik zag dit een poosje geleden echt als krachteloos, zo van; er vind toch geen aanbidding plaats? En als die mensen die de Boodschap horen, doen er niks mee. Nu kijk ik er wel wat anders tegenaan, of eigenlijk, ik oordeel er nu niet meer over. Maar toen vond ik dat echt not done. Maar wie zegt dat mensen niet stijfzittend op een bankje kunnen aanbidden, en wie zegt dat mensen in bepaalde kerken niks doen met de boodschap die de dominee heeft.. (Al lijkt het soms wel zo van buiten, maar dat is ook zoiets, want dat kun je niet zeggen, alleen als je die mensen persoonlijk goed kent)
Mirjam
Mirjam
Yes, Addicted

Aantal berichten : 146
Registratiedatum : 07-01-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Zwolle

http://jijap.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Elies zo feb 22, 2009 7:33 pm

ja daar zeg je eens wat...ik weet ook niet zogoed wat ik daarvan vind..ik ben weer eens moe dus help je nog een keer herinneren?:p
oh en ik ben naar de Vergadering van Gelovigen geweest..
zal ik ook nog verslag over doen maar nu niet..slaaaaaaaaap nodig
Elies
Elies
Yes, Addicted

Aantal berichten : 148
Registratiedatum : 11-01-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Zwolle

http://www.myspace.com/poorlittlemissunderstood_

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is de kerk voor jou? Empty Re: Wat is de kerk voor jou?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum